Tuesday, September 9, 2014

Posted by zara On 6:42 PM
Hati ini sakit.. 
Hati ini rasa disakiti.. 
Dilukai.. Dikhianati.. 
Namun apakan daya
Aku hanyalah seorang insan lemah
yang tak punya apa2.. 
Hanya dipandang sebelah mata.. 
Itupun bersyukur sesangat 
jika dipandang sebelah mata.. 
Hakikatnya, tiada yg sudi memandang..
Tiada yg sudi melihat.. 
Hanya melirik dengan ekor mata.. 
Bagai harimau yang akan menerkam mangsanya
pada bila2 masa sahaja..
 Umpama nyawa dihujung tanduk..
Hakikat yang sukar ku terima.. 
Namun apakan daya ku sudah suratan.. Tertulis begitu.. 
Aku tiada daya untuk melawan.. 
Aku tiada kuasa untuk menahan.. 
Aku pasrah dan redha.. 
Pasrah diketepikan.. 
Umpama bola yang zahirnya bulat.. 
Di buang jika tidak suka.. 
Di cari tetapi ditendang ke sana ke sini.. 
Itu lah aku..
Aku hanya mahukan perhatian.. 
Sedikit ruang di hati yang amat dalam..
Sedikit cuma..
 Kerana aku sedar aku hanya manusia biasa.. 
Yang tidak punya keistimewaan 
yang dapat kau bangga2kan.. 
Yang tidak punya rupa untuk kau rindukan.. 
Kerana aku hanyalah aku..
Memendam segala perasaan
Menutup segala luka yang lalu
Menyembunyikan segala luka berdarah
Yang tidak sempat untuk sembuh
Tetapi di tambah lagi dan lagi
Aku yang selalu mengikut 
segala kemahuan mu.. 
Aku yang selalu menurut 
segala perintah mu.. 
Aku.. Hanyalah aku.. 
Aku dan diriku.. Aku dan sesuatu..
Hanya seorang hamba yang hina lagi menyesakkan pandanganmu.. 
Aku tahu siapa aku.. 
Seorang insan yang hanya inginkan perhatian.. 
Belaian.. 
Sentuhan.. dari mu..
Tetapi.. 
Di lirik dengan ekor mata yang tajam.. 
Di biar tanpa belas dan ihsan..
Di tinggal dengan rajuk yang berpanjangan..
Aku...

0 comments:

Post a Comment